Peste 2.500 de elevi au fost prezenți la Târgul Universităților Ieșene, organizat de compania IULIUS
Iași, 20/02/2020
Timp de o zi, Palas a devenit punctul de reper pentru nenumărați elevi din întreaga regiune, care au participat la Târgul Universităților Ieșene. Aceștia au aflat despre oportunitățile academice propuse de instituțiile de învățământ superior publice din Iași și au interacționat cu asociațiile studențești.
Ce-a de-a doua ediție a Târgul Universităților Ieșene, care s-a desfășurat joi, 20 februarie 2020, în Atriumul Palas, a atras peste 2.500 de elevi din Iași, Botoșani, Galați, Vaslui, Neamț, Suceava, Bacău, Vrancea și Tulcea. Liceenii au aflat, de la consilierii educaționali și de la viitorii lor colegi, despre probele de admitere la cele peste 30 de facultăți, câte locuri sunt disponibile, pentru ce specializări pot opta, ce taxe de înscriere sunt percepute, dar și multe alte informații pe care aceștia au vrut să le afle.
„Târgul Universităților Ieșene a fost un prilej extraordinar pentru a primi răspunsuri la întrebări, pentru a descoperi întreaga plajă a ofertelor și pentru a putea primi răspunsuri direct de la studenți și profesori. Mă bucur că au fost prezente toate cele cinci universități, întrucât de multe ori în școli nu ajung ofertele tuturor domeniilor de activitate, iar unele arii sunt prezentate greșit sau se pun etichete în necunoștință de cauză. Sunt sigură că după acest eveniment, tot mai mulți elevi vor lua o decizie fundamentată pe informații reale și actualizate, pe oportunitățile de viitor, dar și pe pasiunea și înclinația fiecăruia”, a declarat Alina Sava, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.
Totodată, 650 de elevi au participat la cele două workshop-uri interactive, de unde au putut afla cum își pot alege facultatea, dar și detalii despre activitatea angajatorilor de top. Consilierii educaționali și specialiștii din companiile Raiffeisen BANK, Accenture, Endava, Amazon și Conduent au stat de vorbă cu elevii încercând să le răspundă tuturor întrebărilor și neclarităților.
La eveniment au participat Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa”, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași și 28 de asociații studențești.
Pentru ca elevii să înțeleagă cât mai bine specializările pe care universitățile ieșene le-au prezentat, studenții au adus câte un „reprezentant”. Roboții și mașinile de curse realizate de ei în laboratoare au fost vedetele Universității Tehnice, studenții de la Medicină au adus o imprimantă 3D care a creat un craniu, cei de la Științe Agricole le-au arătat elevilor cum funcționează o stație meteo, iar de la Facultatea de Arte a participat o păpușă gigant, care i-a făcut pe vizitatori să zâmbească.
Târgul Universităților Ieșene a fost organizat de compania IULIUS, împreună cu Raiffeisen BANK și Accenture, și face parte din programul „Iași – orașul viitorului tău”.
Mulțumim universităților, asociațiilor studențești și elevilor pentru prezența la eveniment și pentru implicare!